Sunday, February 21, 2016

22hb Feb 2016 - Update : Variety Noire de Bellone

Assalamualaikum

Pembelian Variety Noire De Bellone pada bulan Oktober 2015. Asal pokok nya dari cutting saja. penjagaan pokok dari cutting tiada beza berbanding dengan anak pokok tut . cuma apa yang kami nampak adalah apabila penjagaan agak lama sedikit sehingga dia berbuah. Lama juga saya jaga, dari bulan oktober sehingga bulan februari. 4 bulan juga menunggu dia berbuah. Alhamdulillah kini dh nampak hasil selepas saya nekad menukar baja.

Dua minggu lepas saya telahpun membeli baja NPK 151515 ( Brand Serbajadi) . Selepas itu saya letak sedikit baja buah ( brand yang sama) .

Hasil menggunakan baja itu amat ketara. Alhamdulillah , penantian selama ini dh berhasil.


Beberapa minggu selepas menukar pasu besar. ( Oktober )

Selepas 2-3 minggu menukar baja. kita tunggu buah nye membesar baru saya update

Sekian

No comments:

Post a Comment